niedziela, 29 lipca 2012

Ich przeznaczeniem jest odwieczna nienawiść. Ich pragnieniem-wieczna miłość.

Mitologiczny świat fascynacji, bogów i miłości. Starożytna próba wytłumaczenia zjawisk panujących na Ziemi. Dwie płaszczyzny ludzka i boska zamknięte w jednym świecie .. co z tego wyniknie? 


O dalszych losach potomków bogów i ludzkich istot z czasów starożytnej Grecji możemy przeczytać w książce "Spętani przez Bogów' Josephine Angelini .
Historie zapisane na kartach  "Iliady" i "Odysei" stają się tutaj prawdziwe. Autorka w świetny sposób "splotła grecką mitologię i licealną codzienność w niezwykłą emocjonalną opowieść o tragicznej miłości na miarę Romea i Julii" 

Gdy tylko przeczytałam opis wydawcy.. czułam, że to nie książka dla mnie. Strasznie mnie ostatnio irytują paranormalne opowieści. Dodając do tego jeszcze odrobinę uczucia.. czułam, że to będzie wielka porażka. Ale .. zawsze jest jakieś ale .. mitologia .. to coś co uwielbiam ! 

Jestem szczerze zakochana w historii wojny trojańskiej .. w "Iliadzie " czy "Odysei". Kocham film "Troję"  i wszystko co z piękną Heleną Trojańską i Parysem związane.
Właśnie przez to sięgnęłam po "Spętanych przez bogów" i nie żałuję. Spędziłam kilka naprawdę miłych chwil czytając historię Heleny i Lucasa.

,,Myślisz, że jesteś niepopularna? Nie minęła godzina odkąd wylądowałem na wyspie, i już zdążyłem usłyszeć o pięknej, doskonałej, wręcz niebiańskiej Helenie Hamilton. Wiesz, że tak właśnie nazywają cię chłopcy? Niebiańska Helena?''

Fabuła książki może wydawać się lekko oklepana. Świetna dziewczyna, ze sporymi kompleksami i wielką obawą przed popularnością i chłopak, który jest kompletnym zaprzeczeniem swojej wybranki. Na samym początku naturalnie się nienawidzą tylko po to by w końcu stać się nierozłączną parą.
Myślicie, że tak jest w powieści Angelini ? 
Oczywiście .. ale wszystko nabiera smaczku i powiewu nowości, kiedy dojdzie do tego wielka tajemnica, erynie, bogowie i Wyrocznia. 
Walka między rodami, która jest dla nich tylko małą sprzeczką rodziny, ale dla świata oznacza kolejną wojnę. 
Dodajmy do tego jeszcze nadprzyrodzone moce... jałową krainę... szczyptę młodzieńczego szaleństwa i pas Afrodyty, a otrzymamy powieść, którą czytamy z wielkimi wypiekami na twarzy licząc na więcej. 

Zwroty akcji, prosty zrozumiały język i nieprzewidywalne rozwiązania sprawiają, że "Spętanych przez bogów " czyta się lekko i przyjemnie. 

Jak zwykle powinnam się czegoś przyczepić, ale niestety w ogólnym rozrachunku książka nie ma wad ! 
Zwracałam uwagę na wątki poboczne, które są równie interesujące jak miłość głównych bohaterów, która splata się z główną myślą opowieści. Odwieczną walką ...krwawą wojną...i niespełnionym marzeniem o zaginionej Atlantydzie. 

Gdybym miała streścić książkę w kilku słowach i zachęcić do jej przeczytania powiedziałabym ...
"Jeśli chcesz przeżyć chwilę z książką.. lekką, lecz wnoszącą niewiele do twojego życia, ale zawsze coś, to "Spętani przez bogów" jest dla ciebie. W ciekawy sposób przybliża nam mitologiczne opowieści, równocześnie pokazując, że przed przeznaczeniem i bogami nie można uciec, a historia lubi zataczać koło.. zaś siły wyższe gardzą ludźmi i poddają ich próbą jeśli używają wielkich słów .. np. nigdy czy zawsze " 




Książka :"Spętani przez bogów"Josephine Angelini wyd. Amber 2011 

10 komentarzy:

  1. Słyszałam o tej książce i zaintrygowała mnie. Chętnie bym ją przeczytała. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dłuższego czasu mam już na oku tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię mitologię i takie tam klimaty. Ale niestety, robię się za stara na takie romansidłowe coś ;)
    Może jeżeli kiedyś mi wpadnie w łapki... Teraz to mam 20 książek z biblioteki i od koleżanki na półce ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę tą książkę upolować ;) uwielbiam czytać ;) dodaję do obserwujących ;)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zakochana w Starożytnej Grecji oraz kocham jej mitlogię, z tego powodu książki na pewno nie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam mitologię Greków, dlatego chętnie przeczytałabym i tą książkę.;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o tej książce, a ponieważ zauważyłam w recenzji GRECJĘ i do tego STAROŻYTNĄ - chyba pozostaje mi tylko polować na to dzieło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zachęciłaś mnie. Lubię gdy w książce jest nawiązanie do mitologii :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam, że zeszłego lata miałam niezłą chrapkę na tę książką, jednak jakoś tak koniec końców wyszło, że jej nie przeczytałam. Nie wiem czy to dobrze, czy źle, bo teraz ta przemożna ochota minęła, ale Twoja recenzja przypomniała mi o niej i myślę, że jeśli kiedyś trafi się jakaś okazja to być może sięgnę po nią. Ja może nie jestem jakąś wielką fanką mitologii i starożytnej Grecji, ale bardzo lubię te czasy i zawsze w szkole lubiłam przerabiać takie tematy ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak mnie strasznie ucieszyłaś tą recenzją, z enie wiem. Własnie widziałam ta ksiązkę w kręgarni i w opisie się zakochałam, ale nie byłam pewna czy będzie fajna. A tu widzę, że jednak mogłam kupić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.