piątek, 20 lipca 2012

Inspirująco

"Gra o Tron" serial o którym mam tak dużo do powiedzienia, że zaczynam bełkotać !


. Długo wpatrywałam się w monitor nie mogąc skleić słowa, aż wpadłam na genialny pomysł..
Chciałam wszystkim opowiedzieć o serialu "Gra o Tron ". Właśnie ekranizacja książki sprawiła, że tak bardzo chcę ją przeczytać. Nie mam porównania do niej niestety, ale wiem jedno serial jest świetny !!
Polecam go każdemy, kto lubi fantastykę z połączeniem romansu, historii, dworskiej intrygi, pełną iliością zwrotów akcji i cudownym klimatem .

Ciężko było mi na samym początku przyzwyczaić się do sposobu opowiadania historii. Często bałam się, a nawet brzydziłam , ale kiedy złapałam bakcyla to nie mogłam przestać oglądać. Pochłoaniałam po 3-4 odcinki dziennie i ciągle było mi mało i mało.

"Akcja serialu telewizyjnego "Gra o tron" toczy się w krainie Westeros, targanej konfliktami, wywoływanymi przez potężne rody: Baratheonów, Lannisterów i Starków, toczących bezpardonową walkę o władzę, której symbolem jest wykuty z tysiąca mieczy Żelazny Tron. Tymczasem do odzyskania tronu szykują się potomkowie poprzedniego władcy, Smoczego Króla Targaryena. Narastające kłótnie prowadzą do wojny, w dodatku na dalekiej północy Westeros budzą się pradawne siły zła."
"Gra o tron " to nie tuzinkowy serial. Jest przeznaczony dla ludzi o dużych nerwach. Niejednokrotnie miałam ochotę czymś żucić w bohaterów. Znienawidziałam wielu z nich. Płakałam i krzyczałam. Jeszcze żaden serial telewizyjny nie wywoływał we mnie tyle emocji. Z niecierpliwością czekałam na więcej przygód, błagałam i modliłam się, żeby oszczędzli mojego ulubionego bohatera, a zabili złego. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że tam nie ma czystych złych bohaterów. Nie .. twórcy serialu tak mieszają i przedstawiają nam tyle nowych informacji, że nie można śmiało powiedzieć kto jest zły !

Większość ludzi nie znosi rodu Lannisterów, a ja ich kocham ! Uwielbiam złą królową Cersei i jej brata 
Jaime'go, ubóstwiam spryt i inteligencję Tyrion'a. Równocześnie zakochując się w Daenerys Targaryen i wszystkich z rodziny Starków. Jestem zachwycona wszystkimi i to chyba mój największy problem ! Bo nie wiem komu mam kibicować !

Zwroty akcji, niesamowite posunięcia scenarzystów, uśmiercanie bohaterów, którzych śmierć, nie przeszła by nam przez myśl, wprowadzanie nowych postaci, pokazywanie nowych miejsc to wszystko sprawia, że nie mogę się doczekać 3 sezonu ! Odliczam już dni !

Trudno mi pisać o serialu który tak bardzo lubię. Nie jestem obiektywna, a moje słowa zlewają się jakąś dziwną nicość, ale to nie ważne ... bo jeśli obejrzycie to sami zrozumiecie co czuję , a czuję wielką ekscytację i wielką sympatię do "Gry o Tron "



Serial : "Gra o Tron " twórcy : David Benioff, D.B. Weiss




 ___________________________________________________________________


A tak z innej beczki :
Czytam, czytam , czytam i nie mam na nic czasu. Właśnie kończę po raz 1000 Harrego Pottera więc niedługo pojawi się tuataj skromna recenzja. Muszę się przyznać, że dopiero teraz zauważam jak świetna jest to książka 

A gdyby ktoś nie oglądał "Harry Potter i więzień Askabanu " ( najlepszej części według mnie ) to dzisiaj leci w TVN ok. 20.

Dziękuję za każdy komentarz i za wszystko .. czuję, że prowadzenie bloga ma sens !






5 komentarzy:

  1. Nie oglądałam, ale obejrzę. W te wakacje.
    Na pewno. Tak. Może... Chyba?
    Lubię takie klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak mimochodem zerknęłam raz na jeden z odcinków, który leciał w telewizji i przyznam, że spodobał mi się. :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, nie oglądałam...ale nasłuchałam się o tej serii dosyć dużo, także potrafię ją docenić;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ha:) połknęliśmy z małżonkiem te dwa sezony na początku lipca w niecały tydzień :) ja jeszcze dodatkowo w wersji książkowej, daleko do przodu, ale już wolniej :)
    Niestety nie wszystkie kolejne tomy są porywające. Martin w pewnym momencie bardzo rozczłonkowuje akcję i wprowadza wielu nowych bohaterów. Nie wszyscy niestety są interesujący. Za to zwroty akcji nadal nie rozczarowują.
    Ciekawa jestem jak będzie wyglądała kontynuacja serialu. Tam jest, już teraz, treści na kolejnych 5 sezonów, a dwa tomy książki nie zostały jeszcze wydane :) Być może to co powiem będzie obrazoburcze ;) ale mam wrażenie, że do tej pory serial wypada lepiej niż sama książka :)

    Mimo to i tak zachęcam do książki; wyjaśnia kilka niejasnych elementów :) No i jeszcze przed trzecim sezonem zobaczysz co będzie dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie mam plan, żeby przeczytać książki, ale obecnie pusto w kieszeniach i będę musiała długo czekać.

    Co do zabiegów Martina wcale się nie dziwie.. musi sie przecież coś innego dziać .. musi być inaczej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.