wtorek, 17 lipca 2012

Zawiedziona książką, zakochana w serialu !


Dwa wampiry.Dwaj nienawidzący się bracia.I piękna dziewczyna, której obaj pragną.



Przedstawiam państwu "Pamiętniki wampirów" L.J.Smith, które błędnie kojarzone są ze "Zmierzchem" , ponieważ to właśnie seria o Damonie, Elenie i Stefanie ukazała się w 1995 roku długo przed historią Edwarda i Belli.
Całe zamieszanie jednak o wampirach sprawiło, że "Pamiętniki..." stały się jedną z najpopularniejszych serii książek. Doczekały się co prawda ekranizacji w formie serialu ( z czego jestem zachwycona). I tutaj zaczynają się schody.
Ekranizacja kojarzy się nam raczej z zachowaniem ogólnej myśli autora książki, chęcią przekazania nam wszystkiego tego co zostało napisane na język filmy, obrazu i dźwięku.

Tutaj jednak mamy doczynienie z prawie różną historią !
Fabuła serialu wciąga po stokroć bardziej, a niżeli książka. Nie rozumiem fenomenu tego "Vampire Diaries" , ale jestem nim tak samo zafascynowana jak miliony ludzi na całym świecie. Z niecierpliwością czekałam co tydzień na nowy odcinek, często zapominając o bożym świecie, a teraz z utęsknieniem wyczekuję czwartego sezonu.
Ciężko mi się wypowiadać na temat książek. Przczytałam co prawda 3 księgi tj. "Pamiętniki Wampirów. Przebudzenie, Walka, Szał. Księga 1", "Pamiętniki Wampirów. Mrok. Powrót o zmierzchu. Uwięzieni. Księga 2" i "Pamiętniki Wampirów. Dusze Cieni. Księga 3" niestety nie dałam rady czytać dalej !
Męczyła mnie wyobraźnia autorki i pełne niedociągnieć wątki. Fantazja i nieprawdopodobieństwo wydarzeń sprawiły, że przestałam czytać. Nie zdarza mi się często, że przestaję coś robić w połowie, ale po prostu historia zbyt wyidealizowanej blond Eleny i jej dwóch wampirów bardzo mnie nużyły. Denerwowało mnie to, że co chwile stawała się kimś innym. Raz była śmiertelikiem, za moment zaś duchem, a jeszcze później wampirem i znowu człowiekiem. Nie rozumiałam co się dzieję !


W serialu jest zupełnie inaczej. W pierwszym sezonie poznajemy głównych bohaterów. Łączymy się z nimi, stajemy się ich fanami, albo im nie ufamy. Widzimy rosnące uczucie między Eleną, a Stefanem. W drugim sezonie zaczyna docierać do nas sens całej historii, poznajemy Katherine Pierce i jej historię, Trzeci sezon oparty jest na pierwotnych i Klausie. Tutaj zauważamy jak Elena odkrywa swoje najmroczniejsze strony, jak zatraca się w miłości do obu braci i jak tragicznie to wszystko się kończy.

Zapewniam, że po obejrzeniu 3 odcinków staniecie się największymi fanami serialu. A tuataj przedstawiam wam maksymalne skrócenie trzech sezonów, w zwiastunie czwartego.

Gdyby ktoś chciał poczytać więcej o serialu i książkach odsyłam O tutaj (zdjęcia i zwiastuny pochądzą również z tej strony ! )


Książki : seria "Pamiętniki wampirów"  L.J.Smith
Wydawnictwo AMBER, 2010

Serial : .Ekranizacja cyklu "Pamiętniki Wampirów" napisanego przez L.J. Smith


8 komentarzy:

  1. Książkę czytałam jeszcze przed powstaniem adaptacji i serial mile mnie zaskoczył. Inne książki tej autorki (np Tajemny Krąg - też jest ekranizacja) nawet mi się podobały. To troszkę inny styl i książki już troszkę starsze. Dla mnie tomy 1-3 nie były nawet takie złe. Doszłam jednym tylko do cz 5 XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Własnie słyszałam o Tajemnym Kręgu może trzeba się z nim zapoznać ?

      Usuń
  2. Mam bardzo podobne odczucia do twoich. Najpierw zaczęłam oglądać serial i wręcz się w nim zakochałam, dlatego postanowiłam przeczytać książkę, ale przemęczyłam się tylko z dwiema księgami. Więcej nie dałam rady.
    Serial zdecydowanie lepszy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaczęłam czytać dawno, ale się poddałam. Później był serial i kolejna próba przeczytania, ale zakończona niezbyt owocnie :P

      Usuń
  3. eM pozdrawia, patrząc na plakat Damona, który wisi nad jej biurkiem ;>
    Ja daję ludziom zazwyczaj 7 odcinków, po tym jak ginie moja "ulubienica".
    Książki przeczytałam tylko dlatego, że koleżanka je ma i mi je pożycza. Mam świetny ubaw, czytając je.

    Nic dziwnego, że serial, jest lepszy od książek.
    CW, czyli stacja, która puszcza ten serial, znana jest ze świetnego przeniesienia Plotkary na ekrany telewizorów.

    Ajjajaja. O Pamietnikach mogę dużo gadać. Więc jak coś, to zapraszam na rozmowę mailową ;>
    No i zapraszam na cykl na moim blogu, poświęcony muzyce w Pamietnikach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham serial. <3 Mam w domu ogromny plakat Demona, który tylko czeka na powieszenie go w odpowiednim miejscu po przeprowadzce. A jeżeli chodzi o książki, to jakoś mnie nie pociągają. ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja właśnie miałam się brać za książki... Serialu ie oglądałam, myślałam że po książkach się przekonam do TVD, ale chyba jednak zrezygnuję z tego pomysłu skoro to tylko strata czasu:/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.