poniedziałek, 23 lipca 2012

Zero magicznych istot .. wampirów i czarownic

Miałam ambitny plan .. zero paranormal romance, ale jak zawsze na planach się skończyło. 


Parę dni temu w moje łapki wpadła książka " Księga Wszystkich dusz. Tajemnica. Tom 2" Deborah Harkness. I się zaczęło.. spędziłam praktycznie cały dzień, wylegując się na ławeczce, pod wierzbą przykryta kocem z książką w łapce :)
Bo musicie pamiętać, że jak zaczniecie czytać "Tajemnice" to nie odejdziecie od niej do końca .. będziecie czerpać z niej garściami.. szybko przewracając kartki, by dowiedzieć się co dalej, ale równocześnie, będziecie starać się delektować każdym słowem, byle tylko nie rozstawać się z Dianą i Matthew'em.

"Księga wszystkich dusz połączyła to co najlepsze w największych bestsellerach ostatnich lat : Suspens, przygodę i poszukiwanie wielkiego sekretu historii  Kodu Leonadra da Vinci. Miłość wielką i nieziemską Zmierzchu. Magię Harry'ego Pottera. Tajemnicę, nastrój i piękno opowieści Cienia Wiatru.
Tom 1 "Czarownica" Przebogata, niezwykła opowieść o neodgadnionym sekrecie i zakazanym uczuciu rozpaliła ciekawość milionów czyelników, którą zaspokoi teraz Tom 2 "Tajemnica" I zabierze nas tam gdzie historia przenika się z magią, a miłość jest potężniejsza niż czas " 


Muszę niestety zgodzić się z opisem, jaki możemy przeczytać z tyłu książki. 
Wszystko opowieść ta zawiera, ale nie nadjmy się zwieść, porównaniem do Zmierzchu, bo tam zakochani mieli naście lat.., a tutaj główni bohaterowie to dojrzali "ludzie" około trzydziestki. Miłość Diany i Matthew'a jest inna. Zupełnie nie przypomina szczeniackich uczuć. Wampir i czarownica, dwoje dorosłych osobników, wykształconych i uroczych. 

Kiedy słyszymy paranomal romance mamy nadzieję przeczytać o uczuciu dwojga magicznych istot, o miłości i poświęceniu dla niej. Oczywiście "Księga Wszystkich Dusz " nam tego dostarczy, ale nie tylko ..
Opiekuńczość wampira wobec czarownicy jest czarująca, wręcz zaborcza, ale to pokazuje, że wcale to nie jest dobry chłopak .. a głodny zemsty czarny charakter. 
Na kartach powieści doświadczamy wielu uczuć. Od znurzenia po wielką ekstytację. Nowi, starzy bohaterowie, o których dowiadujemy się co raz więcej sprawiają, że akcja toczy się płynnie i zgrabnie. 

Powinnam szczególną uwagę zwrócić na motyw historyczny książki, ponieważ Diana Bishop jest młodą doktor historii i na każdym ktoku utwierdza nas w przekonaniu jak świetna jest w tym co robi. Uwielbiałam jej rozmyślania na temat .. wampirów z perspektywy czysto historycznej. Czy to możliwe by właśnie rozmawiała z papieżem ? Czy to możliwe, że zna mężczyznę, który popijał herbatkę z Darwinem ?Czy to możliwe, że wplatała się w sprawy Zakonu, który zapewnił wiano Marii Tudor , gdy poślubiła ona króla Hiszpanii Filipa?

Tak zdecydownie wątki historczyne zaciekawiły mnie najbardziej, może dlatego, że jestem wielką fanką historii, a w przyjemny sposób dowiedziałam się kilku nowych rzeczy ?

"Tajemnica" zachwyca tak samo jak pierwszy tom "Czarownica". Autorka nie zapomniała o lekkości prowadzenia akcji, o pięknych opisach i doskonałym przedstawieniu skomplikowanych charakterów czy to demonów czy czarownic. Mam wrażenie, że "Księga Wszystkich Dusz " to książka troszkę inna niż wszystkie .. bardziej dojrzała.. poruszająca problemy o wiele bardziej skomplikowane,a niżeli wielka miłość w "Zmierzchu" czy innej powieści tego rodzaju .

Polecam ją wszystkich, którzy kochają ten rodzaj opowieści, ale liczą na coś innego.. odrobinką różnego! 


Książka : "Tajemnica. Księga Wszystkich Dusz. Tom 2 " Deboraah Harkness wyd. Amber 2011

7 komentarzy:

  1. Nie czytałam ierwszej częsci od której wypadałoby zacząć przygodę z bohaterami, ale kto wie? Może się skuszę :) Strasznie pociąga mnie okładka! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto warto ! Co do okładki tak własnie skusiłam się na 1 część :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hm... W sumie zapowiada się całkiem nieźle. Jak znajdę chwilkę to czemu nie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię taką tematykę :) Książka jak najbardziej dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi ciekawie. Może kiedyś sięgnę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś ktoś mi powiedział o tej książce, ale jakoś mi nie leżała. Teraz zmieniłam zdanie.
    *eM odchodzi krzycząc* Maaaamooooo, ja na urodziny nie chce dużo. Tylko tak gdzieś ze 100 książek *wzrok zbitego szczeniaka*
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach już od jakiegoś dłuższego czasu ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.