wtorek, 14 sierpnia 2012

Przyznaję się cały czas tylko czytałam !

Świat antycznych bogów coraz bardziej przenika się ze światem śmiertelników, a życie Heleny pogrąża się w chaosie.

"Wędrówka przez sen "  Josephine Angelini kontynuacja "Spętanych prze bogów"to moje kolejne spotkanie z piękną Heleną i Lucasem. Czy było równie urocze i fascynujące jak pierwsze ?
Zdecydowanie nie ! 
Zauważyliście, że zawsze w drugiej części książki coś się psuje między kochankami ? 

Powód podobny jak w Darach Anioła pokrewieństwo zakochanych i motyw prawie jak ze "Zmierzchu". Załamana dziewczyna odnajduję przyjaciela, spędza z nim każdą możliwą chwilę i w jego ramionach czuję się w końcu bezpieczna.
Myślicie, że to nudne ? Powielanie schematów ?
Oczywiście, że nie !
Nie w "Wędrówce przez sen". Tutaj wszystko nabiera innego charakteru, tworząc cudowną opowieść. 


Jestem zachwycona spotkaniem Heleny z Morfeuszem, Hadesem i Aresem. Bogowie w powieści są tak cudownie opisani. Sprawiają wrażenie prawie ludzkich. Dlaczego prawie? Bo są zbyt idealni, zbyt przerysowani, by być ludźmi z krwi i kości.
Celem podróży Tułacza jest odnalezienie Erynii. Czy je odnajduję ? Przekonacie się sami, chciałam zwrócić tylko wasza uwagę na dopracowane opisy, wszystkiego co znajduję się w Jałowej Krainie.

W drugiej części opowieści rozwijają się wątki poboczne. Poznajemy nowych bohaterów, ale autorka nie zapomina o starych druhach.
Darzę wielkim uczuciem Jazon'a. Uwielbiam tego Uzdrowiciela! Za co ? Za jego dobroć i opiekuńczość. Nienawidzę za to przyjaciółki Heleny Chichotki, za to, że  właśnie na nią wszystkie uczucia przelewa wspaniały Sukcesor.

Co najbardziej mnie denerwowało i bolało podczas lektury "Wędrówka przez sen "? 
Bezradność bohaterów. Irytujące staranie się rozwiązać dany problem. Nieufność i zagorzałe walki.

Spotkania stęsknionego Hektora z Heleną i czułe spojrzenia Lucasa w kierunku ukochanej.
Trójkąt .. wielki nabrzmiały testosteronem trójkąt miłosny ! Boże jak ja tego nienawidzę !

Chociaż Oriona toleruję. Lubię jego wypowiedzi, ociekające sarkazmem. W końcu odnalazłam bohatera literackiego, który posługuję się ironią równie dobrze jak ja ! Co z tego, że jest facetem .. umięśnionym półbogiem ? Charakterem przypomina mnie !

Wiem, wiem jestem próżna. ale tak mi dobrze czytało się wszystko co mówił.

Kogo bym zabiła ? 
Matta i Ariadne. Są beznadziejni ! Ludzie ! Trochę odwagi. Uczucie jest ..tak ? To trzeba działać, zrobić wszystko, żeby druga osoba się o nim dowiedziała, a nie czekać !

Właśnie przez takie zachowanie nie ma wielu par na świecie, a ja muszę słuchać tych wszystkich problemów przyjaciółek :)
Odwagi ! Kobiety i mężczyźni nie gryzą ( no zazwyczaj )!!

Podsumowując,bo troszeczkę zboczyłam z tematu... "Wędrówka przez sen" to dopełnienie "Spętanych przez bogów" Czy ta część jest lepsza ? Gorsza? Nie wiem, zawsze mam problem z określeniem jakie są kontynuacje...Wiem tylko tyle, że w książce mamy znowu dużo powiązań ze starożytnością, i jeszcze więcej greckiej tradycji. Troszkę mniej miłości, ale więcej dramatu i tajemnic.
Obowiązkowo dla fanów mitologi i fanów Josephine Angelini.
Ale ostrzegam jak zaczniecie czytać to nie przestaniecie czytać ! To strasznie uzależnia !!

Książka : "Wędrówka przez sen" Josephine Angelini wyd. Amber 2012


____________________________________________________________________________
Nadrabiam zaległości .. dlaczego właśnie o tej książce .. bo jakoś pasuje mi dzisiaj do mojego nastroju !
A wy jak się czujecie >? Jak mijają wam wakacje ? To czytacie ? Chcecie przeczytać "Spętanych przez bogów? " A może macie jakieś inne propozycje ?

7 komentarzy:

  1. Z racji, że pierwszą czytałam, nie mogę sobie pozwolić na braki i przeczytać II też :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięuję, faktycznie zpaomniałam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam jeszcze okazji przeczytać nawet pierwszej części.
    Ale jest w bibliotece, tylko czekać aż ktoś odda i wziąć się za czytanie :)
    Zapraszam na : http://darkmelody69.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mitologicznie, czemu nie? Rozejrzę się za tą serią ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak mitologia, to może zajrzę, jeden z moich ulubionych tematów ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ciągnie mnie do tej serii. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedynki nie czytałam, więc o dwójce też raczej się wypowiedzieć nie mogę.
    Nie wiem czy widziałaś, ale Ci w końcu jakiś czas temu odpisałam ;)
    Taaa, trochę czasu mi to zajęło.
    ;P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.