czwartek, 6 września 2012

Nasza Lista Osobista odc 5

Nasza Lista Osobista ! 


Wakacje dobiegły końca, ale moje serca nadal by odpoczywało. Gdzie ? Oczywiście gdzieś gdzie życie jest inne niż u nas w Polsce.
Postanowiłam poświęcić Listę na krótką podróż w miejsca, które chciałabym odwiedzić.





Włochy, a dokładnie Toskania ! 


"Mieszkańcy Toskanii są przekonani, że w ich regionie jest wszystko to, co we Włoszech najpiękniejsze: olśniewające miasta, najcenniejsze dzieła sztuki, niezwykłe krajobrazy, wyśmienita kuchnia i najlepsze wino na świecie. Z kolei stolica Toskanii - Florencja, to nie jest miasto z zabytkami."

Swoją podróż zaczęłabym od Toskanii dlaczego ? Bo właśnie tutaj wyobrażam sobie spokojne sielankowe życie. Może to za sprawą filmów i książek, a może za to, że to po prostu Włochy ? Kraj ten kojarzy mi się z czymś pozytywnym i pełnym ciepła. Oczywiście też jako historyk nie mogę zapomnieć, że to kolebka renesansu czy antyku. 

Francja, ale zdecydowanie nie Paryż !

"W europejskiej Francji mamy 22 regiony, 96 departamentów oraz około 36.300 gmin." Więc dlaczego wszyscy kojarzą ten kraj z Paryżem ? 

Miałabym wielką ochotę odwiedzić Prowansję z Marsylią w roli głównej. Urzekły mnie widoki portów i wiele statków. Biel kontrastująca z niebieskim morzem. Po za tym jako wielka fanka języka francuskiego chętnie bym go podszkoliła rozmawiając z jakimś uroczym Francuzem. 

Australia, której stolicą nie jest wcale Sydney !


Nie wyobrażacie sobie jak jestem zafascynowana tym krajem. Kocham Australię za wszystko. Za jej piękno, za faunę i florę, za pustynie i ocean, za fale . Moim największym marzeniem było by spotkać Aborygena rdzennego mieszkańca. Ich kultura i zwyczaje są fascynujące. Od paru lat często szukam informacji o nich a to za sprawą filmu ”Samson i Delilah”, który naprawdę mnie zaciekawił. 


A na sam koniec Argentyna. 

I tu będę bardzo banalna, bo chciałabym zobaczyć po prostu  Buenos Aires. Przejść się ulicami tego miasta poczuć jego zapach i klimat. Posiedzieć momencik w  uroczej restauracji w San Telmo,
 dzielnicy artystów w Buenos Aires, a wieczorem potańczyć w klubie muzycznym  Tango z najlepszym tancerzem. Chciałabym jeszcze zobaczyć jeden wodospad, tylko po to by go posłuchać i nacieszyć się naturą. 


A wy gdzie chcielibyście spędzić kolejne wakacje i co zobaczyć ? Dlaczego właśnie to miejsce, a nie inne ? A może już zobaczyliście to co chcieliście ? 
Piszcie śmiało ! 

Zdjęcia ogólno dostępne w internecie . 


4 komentarze:

  1. Paryż też, mimo wszystko polecam. Ma w sobie nutę magii. :) Włochy? Koniecznie! Trzeba zwiedzić ten piękny kraj, od Werony, przez Wenecję aż do Watykanu. Całe Włochy wzdłuż i wszerz. A co jeszcze? Litwa, bo pisarze, Hawaje, bo od dziecka o tym marzę. I jak najwięcej wysp Greckich, ot taka moja prywatna pasja. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam już w te wakacje na objazdówce po całych Włoszech i moje wrażenia: CUDNIE!!! A we Francji też byłam, na Lazurowym Wybrzeżu i w Paryżu( w ogóle nie zrobił na mnie wrażenie, tragedia). A moje plany na następne to caluśka Wielka Brytania, szczególnie Londyn i Szkocja :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a mnie się marzy Rzym i Barcelona, chętnie też wybrałabym się na Islandię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo chętnie wybrałabym się do Paryżu. Głównie przez film "O północy w Paryżu". Ach, ten klimat...
    P.S. Zapraszam do siebie na konkurs ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.