czwartek, 8 listopada 2012

Blogowa Zabawa

"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę" Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."



Zostałam nominowana przez dwie osoby Tikichomiktaki i Paula oraz Monika  Początkowo pomyślałam, że nie mam chyba czasu na odpowiadania na takie pytania, a tym bardziej na wymyślanie własnych, ale znowu jestem chora i mam chwilkę. 

A więc pytania od Tikichomiktaki : 
1. Twój nick - wyjaśnij dlaczego taki, a nie inny. Skąd się wziął i z czym jest związany?
Mój nick to moje imię. Stwierdziłam, że Dominika brzmi tak normalnie więc sobie pozwoliłam przetłumaczyć je na francuski i wyszło DominiQue.

2. Jaką książkę polskiego autora mógłbyś polecić innym czytelnikom?
I tu właśnie jest problem, bo ja prawie nie czytam książek polskich autorów. Nigdy nie mogę trafić na coś fajnego, ale gdybym miała coś polecić to zdecydowanie "Zemstę" Aleksandra Fredro. 

3. Co sądzisz na temat formy literackiej jaką są opowiadania?
Opowiadanie jest dla mnie mistrzostwem krótkiej formy. Sama też czasami "popisuję" i wiem jak trudno jest zawrzeć wszystko w króciutkim tekście.

4. Gdzie najchętniej czytasz?
Właściwie to ja czytam wszędzie gdzie się da, ale najlepiej chyba jest w moim starym fotelu, z kubkiem gorącej zielonej herbaty i kocem na nóżkach.

5. Czy posiadasz w zanadrzu jakąś anegdotę związaną z książką?
Hmm.. wydaję mi się, że nie. Chociaż jak mówię ludziom, ze lubię czytać to spoglądają na mnie jak na idiotkę. Może to właśnie jest tą anegdotą, że nadal jest ktoś kto kocha czytać?

6. Jeśli miał(a)byś wskazać książkę z najbardziej zaskakującym zakończeniem, co to by była za książka?
Hmm.. ciężkie pytanie, ale dzisiaj bez dwóch zdań powiem, że będzie to "Bez mojej zgody" 

Jodi Picoul. Dlaczego właśnie ta? A no dlatego, że obejrzałam film właśnie i przypomniałam sobie jak to

było w książce. 

7. Jaka jest Twoja ulubiona postać literacka i dlaczego?
Hmm.. Pan Darcy z "Dumy i uprzedzenia", a za to, że tak bardzo przypomina mi dzisiejszych facetów.

8. Czy posiadasz jakieś marzenie związane z książkami? Jeśli tak, to jakie?
Kiedyś chciałam napisać książkę, ale dzisiaj chyba wiem, że się nie nadaję.

 9. Wybierz książkę, w której realiach chciałbyś żyć i napisz dlaczego?
Jak wyżej. "Duma i uprzedzenie". Dlaczego? Kocham tamte czasy. Kocham książkę Austen. 10. Powiąż dowolną książkę z pasującym wg Ciebie do niej utworem muzycznym. Jaka to książka i jaki utwór?
Hmm.. pomyślałam o "Jeden dzień"Nicholls i piosence Happysad "Zanim pójdę" 

11. AudioBook, eBook, czy po prostu Book?
Hmm.. Book , ale właściwie ebook też mi się zdarza czytać, za to z audiobookiem nie miałam jeszcze nigdy nic wspólnego. 
A teraz pytania od Pauli


1. Dlaczego blog?
Przez tą wielką chęć pisania. Przez to, że z czasem zaczynałam się gubić we wszystkim co czytała. Przez to, że jeśli ktoś się pyta "Jaką mam książkę przeczytać?" mówię wpadnij na mój blog.
2. Książka, której nigdy nie zapomnę:

Świat Zofii 

3. Ulubione słowo:
Hmm...nadzieja 
4. Dom kojarzy mi się z:
Ciepłem i jedzeniem 
5. Zimą lubię gdy:
Płatki śniegu nieśmiało roztapiają się na mojej buzi, kiedy łapię je na rękawiczki i podziwiam ich kształt. Kiedy mróz jest tak duży, że "Zamarzają gile w nosie" :D 
6. Trzy ulubione zapachy (niekoniecznie perfum)
zapach powietrza po burzy, zapach skoszonej trawy, zapach mojego domu 
7. Nigdy w życiu nie zjem:
Właściwie to ja jem już wszystko. Na wszystko mam ochotę.
9. Ostatnio śniło mi się, że:
Ktoś porwał mnie w autobusie i zabronił rozmawiać.
10. Nie mogę żyć bez:
Humoru i uśmiechu.
11. Jeżeli mężczyzna, to tylko:
Idealny(Pan Darcy), ale tak przyziemnie to tylko taki, który mnie pokocha i zrozumie(a wiem jakie to trudne)

Oraz pytania od  Moniki 

1. Lepsze jest kłamstwo czy brutalna prawda?
Ależ mnie zagięłaś. Nigdy nie wiem co jest lepsze.  Powinnam powiedzieć prawda, ale nie zawsze chyba tak jest. Z drugiej strony kłamstwo jest bardzo złe. Ale nic chyba nie jest czarno białe. Tak mi się wydaję 

2. Co byś zrobił/a znajdując milion złotych?
Powinnam zwrócić prawda? Pójść na policję, ale jestem zła i bym wydała. Na co nie wie, ale bym wydała. Może bym wpłaciła na konto, żeby za parę lat być nieprzyzwoicie bogatą?

3. Czy poświęciłbyś/abyś wszystko co masz, aby ratować  ukochaną osobę?
Oczywiście!!! Napisałam tak, ale jak bym się zachowała gdyby rzeczywiście musiała tak postąpić, nie wiem czy tak by było, życie pełnie jest niespodzianek prawda? 

4. Jak zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem książek?
To chyba było naturalne. Mama mówi, że nauczyłam czytać się już jak miałam 4 lata. Od razu dorwałam jedną z książeczek, które mi czytali rodzice na dobranoc. Chyba przez nich nie potrafię zasnąć bez wieczornej czytanki. 

5. Jaki jest Twój najważniejszy cel w życiu?
Obecnie? To chyba chciałabym dobrze zdać maturę i dostać się na studia. Nie myślę co będzie później.

6. Czy za wszelką cenę starasz się dopiąć swego?
Nie wiem. Zawszę myślę, że nie, ale jestem baaardzo upartą osóbką więc łatwo się nie poddaję. 

7. Czy tworzysz noworoczną listę postanowień?
Już nie. Bo zawsze jak ją tworzyłam to później miałam doła, że znowu nic nie dałam rady zrobić.

8. Co byś zrobił, jeżeli byś się dowiedział, że jesteś nieuleczalnie chory?
O kurczę, ostatnio ciągle o tym myślę, a to wszystko przez filmy i książki jakie ostatnio męczę. Myślę, że załamałabym się, ale za chwilę bym się odrodziła jak feniks z popiołów.Wydaję mi się, że potrzebna by mi była rodzina, ale łatwo bym się nie dała. 

9. Jaka jest Twoja ulubiona pora roku?
Chyba jesień. Ale właściwie zimę też lubię.

10.  Co najbardziej cenisz w swoim domu rodzinnym?
Ciepło i cięte języki. Wielkie zderzenia charakterów i nieustępliwość. Ale równocześnie wielką miłość i oddanie. 

11. Co byś zmienił/a pracując w sejmie?
Serio? Serio zadałaś takie pytanie? O Boże! Wszystko? Ale wszystko to za dużo prawda? Może po prostu pozwoliłabym rządzić tą naszą Polską młodszemu pokoleniu, bo czasami mam wrażenie, że w tym sejmie siedzą same dinozaury. Oczywiście mają doświadczenie etc Ale to chyba nie o to chodzi. Młodsi ludzie mają inne spojrzenie na świat. Ludzie którzy zostali wychowani, albo chociaż swoją młodość przeżyli w wolnej Polsce są bardziej otwarci na świat, mają troszkę inne spojrzenie, a niżeli nasz rząd, który no cóż nie zmienił się prawie wgl od lat 80. Ale no cóż to tylko takie tam zdanie młodej osóbki, która dopiero za 10 miesięcy otrzyma prawo wyborcze. 




Dobrze. Chyba dałam radę, nie myślałam, że te pytania sprawią mi tyle trudności i radości równocześnie.
Postanowiłam szybciutko wymyśle kilka własnych, ale nie wiem czy znajdę aż 11 osób, które jeszcze nie odpowiadały na jakieś u kogoś. 


1. Pali się twój dom. Masz dwie minuty. Co zabierzesz ze sobą? Po co najpierw sięgniesz? 
2.Z czym Ci się kojarzy słowo szczęście? 
3. Film, który wzrusza Cię do łez? 
4. Ulubiona piosenka? 
5.Słowo, które codziennie powtarzasz, chociaż z trzy razy?
6.O której dzisiaj wstałeś, a wczoraj się położyłeś?
7. Masz 10 000zł na co je wydasz? 
8.Za co dałbyś się zabić?
9. Czym jest dla Ciebie miłość i nienawiść? 
10. Smak dzieciństwa to...
11. Czym się zajmujesz po za prowadzeniem bloga? 

A kogo by tu wybrać, żeby mi szybciutko udzielił odpowiedzi .. hmm (mamy więcej osób niż 11, ale chyba się nie obrazicie prawda?) 

Gdyby jednak komuś się też chciało odpowiedzieć, to proszę śmiało, tylko dajcie znać, bo chcę poznać odpowiedzi! 

A ja tymczasem idę sobie nadal chorować. Chorowanie ma jeden plus. Człowiek nadrabia czas w lekturze. 


31 komentarzy:

  1. Dziękuję bardzo za zaproszenie do zabawy! Chętnie odpowiem na te pytania ale muszę znaleźć troszkę czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne odpowiedzi! ;)
    Dziękuję za nominację. ;)
    Jeżeli chodzi o moje odpowiedzi... Byłam nominowana już tyle razy, że zaczynam się gubić, a nie mam czasu, aby stworzyć taką notkę. Mimo wszystko doceniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana to tylko dowodzi tego jak świetny masz blog, a my czytelnicy go uwielbiamy! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Staram się, abyście miło się u mnie czuli. ;)

      Usuń
  4. Fajne pytania. Szybkiego powrotu do zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.
      Jeśli masz ochotę to śmiało odpowiadaj !

      Usuń
    2. Możesz mnie dopisać do listy.

      Usuń
  5. Dziękuję za nominację, może wezmę udział :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a może dołączysz do nas?

      Usuń
  7. Dzięki za zaproszenie, odpowiedzi już napisałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki za odpowiedź na moje pytania. Mam nadzieję, że dobrze się bawiłaś! ;)
    ps Odpowiedź na ostatnie z moich pytań wywołała uśmiech na mojej twarzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, bo właśnie o to mi chodziło. Naszego rządu inaczej jak przez żart traktować chyba nie potrafię.

      Usuń
  9. Ciekawe odpowiedzi, na niektóre odpowiedziałabym zapewne tak samo :D
    Dziękuję za zaproszenie i z chęcią z niego skorzystam! ;) Ale niestety odpowiem na pytania dopiero jutro, bo dzisiaj nie mam już siły. :c Mam nadzieję, że to nie jest problem. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ oczywiście, że nie ma! Skąd ten głupi pomysł? Cieszę się, że odpowiesz na nie, a kiedy to nieważne .. jestem cierpliwa(czasami) :D

      Usuń
  10. Odpowiem, odpowiem, ale ze względu na nawał prac domowych/kartkówek/sprawdzianów i innych tego typu dupereli odpowiem jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawe odpowiedzi ;D
    dziękuję za nominację, już odpowiedziałam na pytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za nominację :). Mam już razem pięć, więc chyba będzie dłuuuuuuuuga notka z odpowiedziami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe odpowiedzi :) Szczególnie podoba mi się powiązanie "Jednego dnia" z "Zanim pójdę" :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Przetrwałaś porządną serię pytań i ciekawie z tego wybrnęłaś ;) Barwo.
    Dziękuję za zaproszenie do zabawy, na pewno skorzystam, jak tylko ogarnę swój żywot, mam nadzieję, że stanie się to za dni kilka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się:)
      Już nie mogę się doczekać na twoje odpowiedzi!

      Usuń
  15. No to miałaś na co odpowiadać! :) Można powiedzieć, że to niezły wywiad jest ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnam się poczuć jak jakaś gwiazda, ale jak widać wyżej są DZIEWCZYNY jeszcze bardziej oblegane :)

      Usuń
  16. Fajna zabawa, też brałam w niej udział :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za nominację (wcześniej podziękowanie mi umknęło xD) i zapraszam do mnie - odpowiedzi już są! A z Twoich najbardziej rozwaliła mnie "ja jem wszystko" xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale taka jest prawda! Od paru miesięcy potrafię zjeść wszystko, chociaż wcześniej wybrzydzałam :P

      Usuń
  18. Bardzo ciekawa zabawa, ale nie aż tak jak recenzje, więc czekam z niecierpliwością. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super odpowiedzi, świetnie, że wzięłaś udział w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Liebster Blog ogarnął cały blogspot *.* Pierwszy raz uczestniczyłam w takiej zabawie ;)
    A więc powiadasz, że Pan Darcy... Chyba przeczytam "Dumę i uprzedzenie" ^^ Jakoś tak ciągle obija mi się o uszy ten tytuł, ale nie miałam okazji przekonać się osobiście :)

    Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.