czwartek, 6 grudnia 2012

Dla ciebie wszystko- Mikołajkowo

Nicholas Sparks "Dla ciebie wszystko" 


Piękny, śnieżny dzień. Świąteczne piosenki w radiu, Mikołaj przed sklepem, ludzie z torebkami wypchanymi prezentami, a gdzieś pośród tego mikołajkowego zamieszania ja z książką w ręce. Nawet nie zauważyłam jak szybko minął mi ten czas. Nie zdawałam sobie sprawy, że tak długo czytałam powieść Sparks'a. Zaczęłam gdy spadały liście, skończyłam gdy na ziemi pojawiła się biała pierzynka. 



"Wzruszająca opowieść o spotkaniu po latach, potrzebie miłości i trudnych wyborach, z których żaden nie jest do końca właściwy. Dawson i Amanda czasy pierwszej młodości mają już za sobą. Obydwoje po czterdziestce, przyjeżdżają po latach do swojego rodzinnego miasta na pogrzeb starego przyjaciela i opiekuna. Kiedyś, lata temu, byli w sobie zakochani. Amanda pochodziła z dobrej, zamożnej rodziny, bliscy Dawsona należeli do przestępczego półświatka. Różnice społeczne, wychowanie, wreszcie nieprzychylni ludzie sprawiły, że tych dwoje nigdy nie mogło być razem. Dawson, który niegdyś niechcący zabił człowieka, nigdy się z tym nie pogodził i żyje samotnie, pokutując za dawne winy. Amanda, obecnie żona alkoholika, urodziła czworo dzieci i pochowała jedno z nich. Losy obydwojga naznaczone są tragedią. Teraz dawni kochankowie spotykają się ponownie i pogrzebane przed laty uczucie powraca"



Jestem mimo wszystko fanką twórczości Sparks'a. Fakt, że piszę bardzo nie równo i różnie, ale w ogólnym rozrachunku "daje radę". Lubię czasami pomarzyć o prawdziwej miłości, nawet jeśli jest banalna(chyba nadużywam w moich recenzjach słowa "banalny"). Muszę jednak zaznaczyć, że liczyłam na coś więcej! Miałam ogromną nadzieję na wielką przejmującą historię, ale niestety już w połowie zorientowałam się co za chwilę się stanie. Wyjątkowo przewidywalna. 

„Miłość zawsze mówi więcej o tych, którzy ją odczuwają, niż o tych którzy są jej obiektem.”

Domyślacie się prawda o czym jest "Dla ciebie wszystko"? Oczywiście, że tak.Kiedy kupiłam książkę moja mama zaśmiała się i powiedziała "Sparks zawsze równa się miłość". Możliwie, ale jako romantyczka uwielbiam takie historię i nawet jeśli mam czytać sto razy schematyczną opowieść nie odmówię...

Autor, dobrze znanym nam czytelnikom. językiem przybliża nam historię dwójki ludzi, którzy mimo upływu lat nadal się kochają. W książce wszystko jest przemyślanie, czyta się niewiarygodnie szybko(wiem, wiem czas w jakim czytałam nie dowodzi tego, ale to moja wina i braku czasu, a nie zawartości). Ona panna z dobrego domu, on facet z rodziny z podejrzaną historią w tle. Połączyła ich lekcja chemii, samochody, zrozumienie i jakaś niewyobrażalna siła. Spotykają się po latach ona to matka, żona, nieszczęśliwa kobieta. On niespełniony, ciągle samotny pracownik na platformie wiertniczej. Co ich połączyło? Śmierć przyjaciela. 
Co ich rozłączyło? Wielka miłość i obowiązki. 

Ostatnio coś mi nie idzie pisanie recenzji nie zagłębiając się w fabułę. Musicie znowu mi zaufać i sięgnąć po "Dla ciebie wszystko". Nie bójcie się tej historii, jest naprawdę dobra, chociaż kiedy dotarłam do ostatniego zdania czułam niedosyt. Nie żebym była nie czuła, ale rozszyfrowałam gdzieś w połowie co się wydarzy i nawet się nie wzruszyłam. Spojrzałam głucho w przestrzeń i pomyślałam "To było uroczo nieprawdopodobnie dobre"

Z czystym sumieniem polecam! Jak zawsze dla wszystkich którzy tego chcą. Książka idealna na zimowe wieczory, zdecydowanie dla kobiet, chociaż nie mówię, że mężczyzna nie może jej przeczytać. A może właśnie taką książkę potrzebuję dzisiaj wasza żona, siostra, mama, córka czy kuzynka? Śmiało.. napwno za taki prezent od Mikołaja by się nie obraziła. 

Książka: Nicholas Sparks "Dla ciebie wszystko" wyd. Albatros 

***

Nie jestem pewna czego się życzy w Mikołajki .. 
Może po prostu Wesołych!
Dużo prezentów i wielkiej radości z obdarowywania nimi! 







17 komentarzy:

  1. Wzajemnie dobrych życzeń.
    Nie czytałam nic Sparksa, wiesz? Trudno jakoś mi się zabrać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jej.. polecam jak najbardziej, ale może zacznij od "Ostatniej piosenki" jest naprawdę przyjemną lekturą! :D

      Usuń
  2. książkę mam na oku, ale zawsze znajduję coś innego do kupienia, więc jeszcze chwilę będzie musiała poczekać ;)
    a co do życzeń - nawzajem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę w formie audiobooka. Czytałam lepsze tego autora, ale ta też jest dobra.

    OdpowiedzUsuń
  4. Za twórczość Sparksa mam zamiar się zabrać. Posiadam już dwie jego książki i jak mi się spodobają to i z tą się zapoznam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze żadnej z książek Sparksa i nie ciągnie mnie do nich jakoś szczególnie, ale pewnie kiedyś z ciekawości po nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze nic Sparksa i szczerze mówiąc, na razie odpuszczę. Tyle mam w planach, że na romantyczne historie po prostu nie starczy czasu :<

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam Sparksa! Jestem zakochana w jego twórczości, a tę książkę mam już u siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książkę mam w planach :) Jak koleżanka przeczyta to jej podkradnę pewnego dnia :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Do Sparksa jeszcze się przekonują, ale kto wie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam żadnej książki tego autora, ale mam u siebie "Ostatnią piosenkę". Zobaczymy, czy jego twórczość przypadnie mi do gustu. ;3

    OdpowiedzUsuń
  11. Sparks ma na swoim koncie powieści miłosne, ale bardzo zróżnicowane. Bardzo lubię "I wciąż ją kocham" oraz "Anioł Stróż", choć innymi nie pogardzę. Tę, którą zrecenzowałaś, będę jednak omijać szerokim łukiem. Raz, że okładka mnie zniechęca, a po drugie jakaś taka zbyt przewidująca...

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię twórczość Sparksa. Szczególnie pokochałam go za ,,Ostatnią piosenkę'', która wywołała we mnie wiele emocji. Powyższej powieści akurat nie znam, ale mam nadzieję, że wkrótce się to zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ach ten Sparks. Uwielbiany przez każdego <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej!
    Chwilowo konkurs musiałam ściągnąć ze swojego bloga, wynikły pewne komplikacje. Oczywiście temat pozostanie ten sam, warunki identyczne. Tylko pojawi się w innym terminie. O wszystkim Cię powiadomię!
    Przepraszam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eh.. no nic będę czekać cierpliwie bo kuszące nagrody! :D

      Usuń
  15. Czytałam w byłam zachwycona, jak wszystkimi innymi jego książkami. Sparks to mój mistrz <3 A książkę dostałam od moich ukochanych przyjaciółek na urodziny i skakałam z radości jak tylko ją zobaczyłam :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.