wtorek, 9 lipca 2013

"Świat podziemi" Meg Cabot


Oj znowu połknęłam książkę dla młodzieży.. Przyznaję bez bicia.. tylko to potrafię czytać. Trudno. Przeżyjemy. Kiedyś dorosnę.. kiedyś na pewno 

Kolejne spotkanie z bohaterami Meg Cabot. Kolejne udane spotkanie, muszę to podkreślić. Nie spodziewałam się, że tak miło mnie zaskoczy ta cała seria. 
Pierce jak zwykle zaskakuję, a John czaruję, okazując przy tym co raz więcej ludzkich cech. Pojawia się tajemnica, nowe wątki, stare się rozwiązuję i wszystko lekko płynie. 
Odpoczynek i totalny luz takimi słowami mogę określić chyba każdą książkę Cabot. 

W "Świecie podziemi" nadal intryguję nawiązanie do mitologii, do Homera, do bogów, do Hadesa i Persefony. To był i jest chyba główny czynnik, przez który i dla którego sięgnęłam po tą właśnie powieść. 
Chociaż muszę zaznaczyć, że historia życia Johna, jak i Świat Podziemi ciekawi. Zagadki i mieszkańcy "innego świata" podkręcali atmosferę. 

Znowu wątek miłosny. Oczywiście, jakby to było gdyby go nie było? A no nijak! 
W tej części poznajemy zakochanych z zupełnie innej perspektywy. Trochę jakbyśmy weszli w głąb ich dusz. Zauważamy ich motywy(zwłaszcza samotność Władcy Podziemi), a od Pierce możemy uczyć się czystych uczuć i wybaczania w imię uczucia. 

„W jego oczach pojawiła się jakby nadzieja.Wychyliłam się jeszcze dalej,żeby chwycić go za nadgarstek i poczułam, jak jego dłoń zamyka się wokół mojej. Uśmiechnęłam się, przepełniona miłością i radością, i ośmieliłam się uwierzyć, że jest bezpieczny, a moja własna bajka jednak skończy się szczęśliwie.”

Nie jest to literatura na miarę Szekspira, czy Homera, ale lektura jest miła i przyjemna. Do tego oko cieszy szata graficzna książki i wszystko ładnie płynie. Zaś koniec.. koniec tak zaskakuję, że żal było by nie sięgnąć po kolejną część...

Książka: "Świat Podziemi" Meg Cabot wyd. Amber 2012 str.303



3 komentarze:

  1. Ja też miewam czasami ochotę na książki dla młodzieży i zazwyczaj tym zachciankom ulegam, a co mi tam! :) O tej autorce akurat jeszcze nie słyszałam, ale może najwyższa pora się z nią zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja trafiłam przez przypadek na całą tą serię. Udało mi się wygrzebać książki, z tyłu z półek w bibliotece i byłam zadowolona :D
      A książki dla młodzieży to ja ciągle czytam ;/

      Usuń
  2. Szczerze mówiąc bardzo denerwowało mnie tu zachowanie Pierce, ale poza tym ta książka zdecydowanie może się podobać :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.