sobota, 7 września 2013

Stosik

Książek w ostatnim czasie przybyło mi mnóstwo. Mam wrażenie, że półki pod ich ciężarem w pewnym momencie się załamią, ale najgorsze jest uczucie, że nie zdążę ich przeczytać. Co z tego, że tak wiele ich mam.. skoro czasu już nie?

Dlatego we wrześniowym stosiku będzie tak mało książek, które przeczytam z wielką przyjemnością. Prawda jest taka, że dokańczam jeszcze inne stosy i tak właśnie ten jest po prostu bardzo skromny.


Znajdziemy tutaj dwie lektury, które muszę przeczytać.. nie ma innego wyjścia, ale skoro już je czytam to postanowiłam, że coś o nich napiszę...(dobrze.. postaram się o nich napisać, o ile przez nie przebrnę). Dwie kolejne to już książki, które mają sprawić, że czytanie będzie przyjemne.




„Nad Niemnem” Eliza Orzeszkowa wyd. Greg 2004 z biblioteki
„Lalka” Bolesław Prus wyd. Zielona Sowa 2009 z biblioteki
„W blasku diamentów” Anna Davis wyd. Otwarte 2012 zakup własny w Biedronce (okazyjna cena)
„Złoty most” Eva Voller wy. Egmont 2013 prezent przed urodzinowy :D


Jedyne co mogę napisać to to, że mam nadzieję, iż październik będzie dla mnie bardziej łaskawy i będę miała więcej czasu dla siebie.



42 komentarze:

  1. Widzę dwie lektury. 'Nad Niemniem' dla mnie było powieścią nudnawą, "Lalka" była o wiele ciekawsza. Zazdroszczę Ci "Złotego mostu " (:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach te lektury ach te lektury.. przez nie, nie mam czasu na nic innego :[

      Usuń
  2. Bardzo mi się podobało "Nad Niemnem", szczególnie barwne opisy. Co do "Lalki" miałam mieszane uczucia. Za to w tym roku wydano jej sequel (tak to się chyba nazwa) pt. "Lalki" Alicji Pruś. Całkiem niedawno o niej nawet pisałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Nad Niemnem" zaczyna i mi się podobać :D
      OO.. postaram się kiedyś dowiedzieć czegoś więcej o "Lalki" :d

      Usuń
  3. Ja też coś czuję, że nie będę miała czasu na czytanie, a co dopiero na blogowanie ;c Powodzenia życzę z książką "Nad Niemnem" ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety z moim czasem też jest kiepsko.. witaj szkoło.. xD

      Usuń
  4. Nigdy nie czytałam tych książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tylko nie "Nad Niemnem" Orzeszkowej...:) Jedyna powieść tej autorki, jaką przeczytałam w całości, to "Cham".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie obowiązek czytania lektur.. to pewnie bym się na "Nad Niemnem" nie skusiła ;p

      Usuń
  6. Najbardziej zazdroszcze ci 'Złotego mostu'. Czekam na recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się napisać ją jak najszybciej!

      Usuń
  7. O, jak ambitnie - lektury szkolne. ;)
    Czytałam ,,Lalkę" i doczytałam ją nawet do końca, co w moim przypadku jest ogromnym osiągnięciem. ,,Nad Niemnem" nie czytałam, ale oglądałam ekranizację i była całkiem w porządku.
    Zazdroszczę ,,Złotego mostu", bo też chciałabym przeczytać tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem mega ciekawa książki ,,Złoty most'', dlatego będę czekać na jej recenzje z niecierpliwością.
    Życzę miłej lektury.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam, że "Lalka" była pierwszą i jedyną lekturą szkolną, przez którą nie byłam w stanie przebrnąć, a dodatkowo pech chciał, że była ULUBIONĄ książką chyba w ogóle mojej polonistki. Takie miałam szczęście :P Dlatego życzę Ci powodzenia i mam nadzieję, że nie-lektury okażą się dla Ciebie samą przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Magiczna gondola nie przypadła mi do gustu, więc po kolejną część się nie skuszę. Natomiast polecam "Lalkę" mi się bardzo podobała ta książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie skończyłam "Magicznej gondoli", ale wydaję mi się całkiem przyjemna :D

      Usuń
  11. Ja tam chętnie ponownie przeczytałabym "Lalkę", która jest jedną z moich ulubionych lektur. Równie dobrze wspominam "Nad Niemnem". Trzymam kciuki, aby owe książki spodobały się także Tobie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och dziękuję.. motywacja przyda się na pewno :d

      Usuń
  12. Uwielbiam Lalkę, przez Nad Niemnem nigdy nie udało mi się przebrnąć, a w szkole tylko fragmenty mieliśmy. Ale Lalkę czytałam 2 albo 3 razy i jest to jedna z moich ukochanych książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam fragmenty, ale polonistka.. zasugerowała(czytaj kazała) przeczytać całość. Nie jest źle.. a co do "Lalki" mam wrażenie, że to naprawdę dobra lektura, bo tyle osób ją poleca :D

      Usuń
  13. Przypuszczam, że "Lalkę" pokochasz jak my wszystkie! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zarówno "Magiczna gondola" jak i "Złoty most" bardzo mi się podobały. Książki może nie powalają na kolana, ale przyjemnie się je czyta no i czytelnik ma wrażenie, że znajduje się w świecie wykreowanym przez autorkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach ciągle coś ciągle coś i nie mogę skończyć "Magicznej gondoli", ale się staram!

      Usuń
  15. Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam na nią czasu.. lektury w pierwszej kolejności..

      Usuń
  16. Lalkę słuchałam, ale nie bardzo mi się podobała, a Nad Niemnem czytałam tylko fragmenty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam w planach przesłuchać "Lalkę", ale w końcu z tego zrezygnowałam..

      Usuń
  17. Ej "Nad Niemnem " nie jest złe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam.. strasznie szybko się czyta.. ;p

      Usuń
  18. "Złoty most" polecam z całego serca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach już się nie mogę doczekać lektury!

      Usuń
  19. Niedługo czeka mnie "Lalka" i jestem przerażona. Życzę Ci byś w październiku miała więcej czasu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tam nie ma czego się bać.. najwyżej poczytasz opracowanie ;p

      Dziękuję :)

      Usuń
  20. "Lalka" nie jest zła, ale jej bohaterkę miałam ochotę zdzielić po głowie za zachowanie, a bohaterem zdrowo potrząsnąć za głupie zauroczenie pustą dziewuchą.
    "Złoty most" jeszcze przede mną, ale jak znam życie szybciej przeczytam Twoją recenzję, niż samą książkę, wiec czekam:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem jak z tą recenzją.. coś wyczuwam, że nie przeczytam jej do końca września ;/

      Usuń
  21. "Złoty most" chciałabym kiedyś przeczytać, oczywiście najpierw pierwszą część, ale również ostatnio nie mam czasu :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Ach niestety mam podobnie.. czasu ciągle mało :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.