niedziela, 10 listopada 2013

"Ja, diablica"Katarzyna Berenika Miszczuk




Jak sobie wyobrażacie własną śmierć? Myślicie czasami jak umrzecie? Zastanawiacie się jak wygląda życie po za grobowe? A może w nie nie wierzycie? Może nie istnieje dla was coś takiego jak "piekło" i "niebo"? 


„...diabły przestały już wydawać mi się szaleńcami posiadającymi boską moc. Teraz wydawały mi się wygłodniałymi seksualnie szaleńcami posiadającymi boską moc...”

Po wielkim bumie na książki o upadłych aniołach... na Ziemi.. przyszedł czas na upadłych aniołów w Piekle.. Szerszej publiczności znanych bardziej jako diabły. Już proszę przestać się głupkowato uśmiechać i myśleć, że to kolejna ckliwa historia dla sfrustrowanych nastolatek.. to naprawdę poziom wyżej.. strzelałabym, że bardziej dla studentek, albo matek... nie ważne.. wiecie o co mi chodzi, prawda? 


„- Gabriel, dlaczego akurat Gabriel? - Azazel mamrotał do siebie pod nosem. - Taki pozer! Kto chce zwiastować Zachariaszowi? Ja! Ja! Słyszałem, jak się wyrywał. A potem jeszcze się dopchał do zwiastowania Maryi. Durny karierowicz!”

Przyznaję się bez bicia, że gdybym kiedyś nie trafiła na recenzję całej Trylogii u Gosiarelli to pewnie bym się nie dała skusić na tą książkę. Wydawała mi się taka dziwnie nijaka.. i jakoś mało mnie "pociągała", ale że Dominika jest grzeczną dziewczynką i czyta to co inni chwalą(czasami niepotrzebnie) jak tylko zauważyła pierwszy tom w bibliotece dała mu szansę.. 

"Beleth był niesamowicie przystojny. Nie mogłam oderwać wzroku od jego klatki piersiowej. Zmierzwione włosy, tym razem nieułożone w misternego irokeza, opadały mu na czoło. - Skup się na tym, co mówię, a nie na tym, jak wyglądam - zagrzmiał, ale już spokojniej. W jego oczach zobaczyłam błysk rozbawienia. - Znowu podsłuchujesz moje myśli - mruknęłam zła, że mnie przejrzał. - Jak jesteś pijana, to w ogóle ich nie pilnujesz - stwierdził już spokojny i usiadł na brzegu łóżka, oddając mi poduszkę.”

I zauważam,że trafiłam idealnie! Miszczuk ma jakiś świetny styl, który mnie totalnie rozłożył na łopatki. Pochmurny listopad to miesiąc w którym najchętniej cały czas bym spała..Żeby żyć potrzebuję dużej dawki dobrego humoru, inaczej więdnę. "Ja, diablica" to powieść przepełniona śmiechem! 

Wiktoria, zwyczajna polska dziewczyna... umarła. Co do tego nie ma wątpliwości... Trafiła jednak do Piekła, gdzie teraz wszystko nabierze nowego sensu. Stała się diablicą z nieograniczoną mocą.. i niewielką willą w Los Diablos. U jej boku pojawi się niesamowity Beleth( kolejny "facet" na moją listę kocham Cię!), przesympatyczna Kleopatra i wielki, niosący zniszczenie Azazel(kolejny "facet na listę xD).

„- Czyli co dokładnie zrobimy? - zapytałam. Azazel podrapał się w zamyśleniu po brodzie. - Ja bym spróbował nabić ich na pale, przebić im serca, obciąć zakute łby, potem poszatkować, ciała spalić, a to, co pozostanie, ułożyć naprzeciwko rezydencji Lucyfera, tuż pod oknami jego sypialni, żeby zaraz po przebudzeniu zobaczył ich parszywe mordy ociekające posoką. Ale to tylko taka luźna propozycja... Nie można było o nim powiedzieć, że cierpiał na brak inwencji twórczej...”

Muszę przyznać, że powieść ta nie jest wybitnie ambitna. Nie jest porywająca, ale jest niesamowicie przyjemna.Porusza wiele wątków.. momentami faktycznie bywa banalna.. ale czytając ją śmiałam się do rozpuku...gorsząc przy tym panie w autobusie. 

Idealna książka na listopadowe wieczory. Idealna dla każdego.. można powiedzieć. Polecam gorąco.. a ja tymczasem lecę czytać kolejną część. 


„- Nigdy do niczego cię nie namawiałem - kontynuował i jeszcze raz powtórzył: - Mówiłem tylko, co ja bym zrobił. Równie dobrze mogłem powiedzieć ci, że... że... - zamyślił się - że na twoim miejscu przespałbym się z Belethem! Beleth dosłownie storpedował go wzrokiem. - Czego robić nie zamierzam, bo nie jest w moim typie - dopowiedział szybko Azazel. - No ja myślę, że nie zamierzasz... - warknął Beleth z odrazą. - Jak dla mnie, masz za małe cycki - oświadczył mu prosto z mostu Azazel..."

Znacie twórczość autorki? Znacie tą książkę i całą serię? 

Książka: "Ja, diablica"Katarzyna Berenika Miszczuk wyd. W.A.B 2010 str 414


PS. Serdecznie zapraszam na wywiad ze mną :D U Kulturka-maialis

15 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc chcę przeczytać, ale w bibliotece nie ma, a nie wiem czy jest warta kupna, tym bardziej, że lista książek, które mogłabym kupić jest długa :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Żałuję, ale jestem lekko uprzedzona do polskich autorów, a jak chwytają za fantastykę to już w ogóle...
    Może jednak się skuszę... Przemyślę to.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam jeszcze tej serii, ale bardzo chętnie sięgnę po pierwszą część. Cytaty, które umieściłaś we wpisie są naprawdę zabawne, więc nie ma co zwlekać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem szczerze, że trochę się boję polskich książek o takiej tematyce. Moje dotychczasowe spotkania były co najwyżej w porządku, a teraz w porządku to trochę dla mnie za mało. O ,,Diablicy" czytałam już jednak dużo dobrego, także dla niej zrobię wyjątek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książka bardzo , bardzo mnie kusi, ale niestety jest dla mnie niedostępna :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nic nie czytałam tej autorki, ale jest ona jedną z niewielu polskich pisarek, ktorych twórczości jestem naprawdę ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze nic autorki, ale kto wie;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam jak na razie pierwszą i drugą część, więc pozostała mi jeszcze trzecia ; )

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam, a w planach mam całą serie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie wiem, ile już czasy czatuję na tę książkę... -,-
    A Ty tylko wzbudzasz mój apetyt :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie,
    Chciałabym przedstawić dwie facebookowe zabawy. Mam nadzieję, że nagrody przypadną komuś do gustu i zechce się przyłączyć :) Ponieważ już niedługo święta, w jednej z tych zabaw do wygrania są książeczki dla dzieci o tematyce świątecznej. Wygrywają aż trzy osoby! W drugiej rozdawajce również wygrywają trzy osoby, za to nagrodami będzie wspaniała pamiątka w formie zdjęć w krysztale! Z całą pewnością warto wziąć udział. Zasady są niezwykle proste i w bardzo łatwy sposób można zdobyć fajne nagrody :)
    Nie chce nadużywać gościnności i nie będę wklejała tutaj linków. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to serdecznie zapraszam na mój profil, tam znajdują się blogi "Książeczki synka i córeczki" oraz "Babylandia". Banerki znajdują się na paskach bocznych. Klikając w nie traficie na te rozdawajki :)
    Od razu chcialabym bardzo przeprosić za tą autopromocję. Wiem, że wiele osób ma czegoś takiego po dziurki w nosie, jeszcze więcej z pewnością uważa to za brak wychowania czy też szacunku. Ja z całą pewnością mam w zamierze jedynie poinformowanie choć grupki ludzi o tych zabawach. Wiele takich osób dziękuję mi za informacje, ponieważ inaczej nie mieliby o niej pojęcia. Mam nadzieję, że w tym przypadku będzie tak samo :)
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś mnie nie zaciekawiła ;( Choć recenzja świetna :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Też się przy niej śmiałam - jak opętana:) Uwielbiam tę książkę, jej lekkość i humor.

    OdpowiedzUsuń
  14. Od jakiegoś czasu już ciągnie mnie do tej trylogii, bo wydaje się być czymś świeżym, oryginalnym, w dodatku to pewnie niezła rozrywka ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że sięgnę po nią. A cytaty, które przedstawiłaś są świetne!

    Pozdrawiam, Anath

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.