piątek, 1 listopada 2013

" Miasto zagubionych dusz" Cassandra Clare



„Miłość nie jest moralna, czy niemoralna. Po prosu jest.” 

Długo musiałam się sama przekonywać, żeby sięgnąć po "Miasto zaginionych dusz". Całą serię zaczęłam czytać bardzo dawno temu...kiedy jeszcze autorka miała w planach stworzenie trylogii. Pierwsze części okazały się wielkim sukcesem i przypuszczam, że to skłoniło ją do napisania kolejnych książek. Byłam troszeczkę zawiedziona i rozczarowana, że na siłę Clare próbowała w "Mieście upadłych aniołów" "namówić" mnie do czytania dalszych losów Clary i Jace. Chciałam się poddać i zakończyć już moją przygodę z Nocnymi Łowcami, ale nie jestem zbyt twarda i lubię wiedzieć jak się wszystko kończy. 

„No, no - powiedział [Jace]. - Najgorsze wyczucie czasu od chwili, kiedy Napoleon uznał, że środek zimy to najlepsza pora na inwazję na Rosję.

Ku swojemu zdziwieniu nie zawiodłam się i spędziłam naprawdę miłe chwile z książką. Zapomniałam już, że potrafię przepaść w świecie stworzonym przez autorką. Zapomniałam, że potrafię czytać o walce z demonami godzinami. W głębi duszy musiałam przyznać, że strasznie brakowało mi Darów Anioła. 

„Chyba zawsze brakowało mi kawałka duszy i znalazłem go w tobie”

Pominę rozpisywanie się na temat powieści, bo dziwnością wydaję mi się, aby ktoś mógł po nią sięgnąć jeśli nie zna poprzednich części. Wydaję mi się, że to po prostu głupie i nieodpowiedzialne, ponieważ piąta część ma w sobie wszystko to co uwielbiam w całej tej serii, ale brakuję jej troszkę do pierwszych trzech. 

„- Zauważyłam, że faerie często mówią "może", kiedy chcą ukryć jakąś prawdę - stwierdziła Clary.[...] - Być może - powiedziała królowa z rozbawionym uśmiechem. - "Możliwe" to też dobre słowo - podsunął Alec. - Albo "kto wie" - dodała Izzy. - Nie widzę również nic złego w "prawdopodobnie" - stwierdził Simon. - Trochę przydługie, ale trafia w sedno.”

Gładka akcja, nietuzinkowe postacie , wątki miłosne, walki,  poczucie humoru  i rozterki bohaterów. Tego wszystkiego możecie spodziewać się w "Mieście zaginionych dusz" i jeśli zrezygnowaliście z czytania kontynuacji po słabym (według mnie) "Mieście upadłych aniołów" to dajcie się namówić... i cieszcie się niesamowitym Jacem! <3

„- Masz na myśli, że nie chodziłeś z Sebastianem na romantyczne randki, kiedy byłeś z dala ode mnie? -Próbowałem, ale niezależnie od tego ile wlałem w niego alkoholu, nie chciał mi się oddać.”


Książka: " Miasto zagubionych dusz" Cassandra Clare wyd. Mag 2012 str. 546

16 komentarzy:

  1. Kocham autorkę < 3 I wszystkie jej książki też xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ją uwielbiam! Ma w swoim stylu coś co przyciąga!

      Usuń
  2. Jak na razie przeczytałam pierwszą część. Szału nie było, jednak powieść przypadła mi do gustu i mam zamiar sięgnąć po inne część sagi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją przygodę z DA zaczęłam jeszcze w gimnazjum i wtedy wydawała mi się cała te seria świetna.. ale teraz, z czasem mój entuzjazm osłabł :D

      Usuń
  3. Muszę zapoznać się w końcu z twórczością Cassandry Clare ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tylko pierwszą część i nawet całej nie przeczytałam, jakoś mnie ona nie przekonała, chyba nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na razie nie mam ochoty na tą serię, jednak może kiedyś zmienię zdanie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam cichą nadzieję, bo jest naprawdę fajna :D

      Usuń
  6. Kocham tę serię. Czwarta część faktycznie była słaba, piata już zdecydowanie lepiej, ale i tak najlepsze były pierwsze trzy. Mimo to, autorka i jej książki należą do moich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taak po 4 części chciałam zakończyć moją przygodę z DA, ale nie dałam się i tak czekam z niecierpliwością na 6 ;p

      Usuń
  7. A ja nadal nie rozumie fenomenu tej serii, ale cieszę się, że tyle dziewczyn ją uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seria pojawiła się gdy był wielki bum na temat fantastycznych postaci, aniołów, wampirów itp. Większość czyta ją nadal z sentymentu i z konieczności dowiedzenia się co bd dalej :D

      Usuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.