piątek, 29 listopada 2013

"Łza" Lauren Kate



Niektóre książki mają to do siebie, że poruszają dziwną część mojej duszy. Sprawiają, że na chwilę zapominam o realnym świecie i zatracam się w świecie stworzonym przez autora. 

"Łza" to kolejna książka Lauren Kate, autorki dobrze znanej serii "Upadli", która bardzo różni się od czytanej niedawno przeze mnie powieści.

"Ale rzeczy, które kiedyś był śmieszne, stały się mroczne, a rzeczy, które były smutne, teraz wydawały się absurdalne[...]"

 Ciężko jest opisać bohaterkę, która straciła najbliższą sobie osobę. Ciężko jest pisać o uczuciach, jakie towarzyszą śmierci. Wydaję mi się, że każdy z nas podchodzi do tego indywidualnie. Diana-matka Eureki zginęła na moście, który został zmieciony z powierzchni ziemi za sprawą dziwnej fali. Od tej chwili życie młodej dziewczyny nigdy nie będzie takie samo. 

Przyzwyczaiłam się do kreowanego przez autorką stylu narracji. W książce otrzymujemy opowieść teoretycznie z jednej perspektywy, chociaż sam prolog przedstawia nam młodego chłopaka, który jak się później okażę... zakocha się w Eurece... wybaczcie, że spojleruje, ale czy ktoś spodziewał się innego wątku? Według mnie wprowadzenie dwóch narratorów to genialny zabieg! Sprawia, że powieść od razu zyskuje na wartości. 

"Nigdy, przenigdy nie płacz."

Nie chcę opowiadać wam o zakończeniu, bo dla mnie było ono wielkim, wręcz przeogromnym zaskoczenie. Już dawno nie spotkałam się z czymś co tak mnie zaskoczyło, chociaż muszę przyznać, że "Łza" specjalnie się nie wyróżnia na tle innych książek dla młodzieży. Fakt ma w sobie coś innego, opowiada inną historię i prowadzi do innego, lepszego świata, ale w rezultacie oparta jest na podobnym schemacie. 

Myślę, że jest to odpowiednia książka dla młodych dziewczyn (chociaż właściwie dla starszych również), które pragną na chwilę zapomnieć o otaczających ją świecie i najzwyczajniej w świecie odpocząć! 


Książka: "Łza" Lauren Kate wyd. Galeria Książki 2013 str. 409

***

Internet dawno wrócił, ale nadeszły próbne matury. Nadszedł również czas, w którym wątpię w sens prowadzenia bloga... z wielu powodów. Postaram się uporać z życiem w realu, by powrócić do was.. do czytania waszych blogów i do tworzenia nowych postów. Może również do czytania książek.. ale do tego potrzebny jest czas wolny... 

20 komentarzy:

  1. Mnie nie ciągnie do tej książki.
    Zostałam zrażona przez pierwsze dwa tomy sagi "Upadli" i nie zamierzam kontynuować swojej przygody akurat z tą autorką :)

    PS. Mam nadzieję, że próbne matury poszły dobrze, by prawdziwy egzamin poszedł jeszcze lepiej! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że nie wiem jak mi poszły.. nijak chyba :D

      "Łza" to coś innego! Polecam!

      Usuń
  2. Bardzo ładna okładka. Trzeba przyznać przukuwa wzork ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ej, ej, ej, nie możesz odejść! Uporaj się szybciutko z problemami i wracaj! Trzymam kciuki za matury:)
    Co do książki, to przeczytałabym chętnie, bo Upadłych bardzo lubię, także jestem ciekawa nowego tworu autorki..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak chyba masz rację.. nie mogę odejść. Jakoś tak pusto bez bloga :(

      Usuń
  4. Niestety, nie czytałam nic pióra Lauren Kate i chyba nie żałuję. A co do problemów - głowa do góry! Po maturach wszystko się ułoży i będzie dobrze :) Wracaj jak najszybciej! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm.. nie jestem pewna czy książka "wpada" w twoje gusta czytelnicze...

      Dziękuję za miłe słowa!

      Usuń
  5. Książka leży na półce i czeka na swoją kolej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że wielu moim rówieśniczkom ta książka by się spodobała, jednak nie zrozum mnie źle, ale ja poszukuje nieco innych pozycji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! :D Każdy ma swój gust ! :D

      Usuń
  7. Chyba jednak nie dla mnie, sama nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temat jest faktycznie inny, ale troszeczkę oklepany.. więc.. musisz sama zdecydować czy lubisz takie powieści? :D Jeśli tak.. to bierz się za nią! :D

      Usuń
  8. Skąd ja znam te problemy z blogiem i wolnym czasem.. Zamęczą nas w tej ostatniej klasie. Swoją drogą, jak Ci poszły próbne :)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszły ... nie poszły... sama nie wiem :D

      Usuń
  9. Eh.. chyba jednak sobie ją odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda.. bo strasznie dobrze i szybko się ją czyta :D

      Usuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.