środa, 26 marca 2014

To mnie kręci!

Nirvana


Nirvana – amerykański zespół grunge'owy, założony przez wokalistę i gitarzystę Kurta Cobaina i basistę Krista Novoselica w Aberdeen (USA) w1987. Zespół w ciągu siedmiu lat swojej kariery zatrudniał kilku perkusistów (ostatnim był Dave Grohl, który dołączył do grupy w 1990).
Nirvana zdobyła ogólnoświatową sławę po wydaniu albumu Nevermind oraz pierwszego singla promującego płytę, "Smells Like Teen Spirit" (1991) oraz stała się jednym z prekursorów podgatunku muzyki rockowej, grunge.
Zespół został rozwiązany po śmierci Cobaina w 1994, ale popularność Nirvany po tym wydarzeniu jeszcze bardziej wzrosła. W 2002 wydano nieukończone przez zespół demo "You Know You're Right", które okazało się międzynarodowym hitem i uplasowało się na szczytach list przebojów. Do marca 2009 zespół sprzedał ponad 25 milionów albumów w Stanach Zjednoczonych oraz ponad 50 milionów na całym świecie **







I moja ulubiona piosenka! 


Znacie ten zespół słuchacie? Czy głos Kurta też wywołuje u was ciary?:D 

** Informacje- Wikipedia, więc nie wiem czy są zbyt prawdziwe o.O chciałam napisać coś ciekawego z książki, którą dostałam od kolegi na urodziny, ale niestety nie mam jej w domu (szał prezentacji maturalnych.. rozumiecie)

7 komentarzy:

  1. Nie kojarzę tych piosenek ani zespołu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, tak, tak! Nirvana rządzi. :D
    Zwykle (czyli praktycznie nigdy) nie czytam biografii, ale akurat dla Kurta i Nirvany zrobiłam wyjątek i był to bardzo dobry wybór. Kurt ma naprawdę świetny głos. Ja z kolei chyba nie potrafiłabym wybrać jakiejś jednej ulubionej piosenki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ,,Nirvana" nie jest moim ulubionym zespołem, ale kilka jej piosenek znam i lubię.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, że znam :) Nie słucham może namiętnie, ale czasami lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jasne, że znam ;) Nie słucham co prawda nałogowo, ale od czasu do czasu lubię do niektórych utworów Nirvany wrócić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupełnie nie moja muzyka, ale znam jednego mega-fana!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nirvana!!!!!
    Kocham ich muzykę, teksty, głos Kurta, przez którego też mam ciary. Drain you jest jednym z moich ulubionych utworów Nirvany, bo wśród tylu wspaniałych piosenek naprawdę ciężko mieć tylko jedną ulubioną ;) Bardzo lubię jeszcze Heart-shaped box i Rape me. No i oczywiście uwielbiam koncert MTV Unplugged, dzięki któremu poznałam i pokochałam twórczość Nirvany. Jeśli chodzi o kocert to bez końca mogłabym słuchać Where did you sleep last night w wykonaniu Kurta.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.