piątek, 11 lipca 2014

Coco Chanel (2009)


Coco Chanel- co kojarzy wam się z tą ikoną mody. Widzicie przed sobą masę ubrań,wielkie imperium, a może perfumy lub torebki? Ja wbrew pozorom widzę śliczną kobietę, która miała podobną fryzurę do mnie i głowę pełną marzeń. 

O tych jej marzeniach opowiada film o bardzo prostym tytule "Coco Chanel". Obejrzałam go niedawno po raz kolejny przez przypadek i muszę powiedzieć, że zostałam całkowicie oczarowana. Po pierwsze akcja dzieje się we Francji. To już ogromny plus. Po drugie na ekranie rozbrzmiewa najcudowniejszy język świata- tak dobrze kombinujecie francuski. Po trzecie gra aktorska od pierwszej chwili mnie urzekła. Po czwarte uwielbiam dowiadywać się nowych rzeczy o sławnych ludziach. 


Dostałam to wszystko! I już dawno nie dałam się porwać akcji filmu.To naprawdę doskonałe kino.  Świetnie zrealizowana produkcja, oczywiście bez wielkiego polotu, ale wielką klasą i szykiem. Co prawda brakowało mi odrobinę pięknych strojów, jakie stworzyła Coco, ale tak cała scenografia i szeroko pojęta otoczka cieszy oko. Tak samo jak fenomenalna jak dla mnie gra aktorska.


Nie wiem czy jestem dość obiektywna, ale ja po prostu uwielbiam francuskie kino. I od kilku dni wszystkim polecam film o pierwszej kobiecie, która nie bała się rzucić w "cholerę" gorset, nie bała się ubrać spodnie i powiedzieć wszystkim, że spełni swojej marzenia. Bez względu na to czy będzie nikim, czy aż żoną księcia czy jakiegoś tam barona. Po raz kolejny zakochałam się w Coco, a raczej Gabrielle. Kobiecie, która do tej pory powinna być wzorem, ale nie tylko w kwestii mody, ale także w kwestii nieugiętej pracy i dążenia do celu. Wiem jedno.. po tym filmie na pewno rozbudzę w sobie ciekawość i postaram się jak najwiecej dowiedzieć się o tej drobnej, pełnej klasy Francuzce. Nawet już zaczęłam czytać książkę, którą kupiłąm sobie rok temu, ale nie było czasu ją przeczytać, a mianowicie "Coco Chanel i życie intymne"- spodziewajcie się niedługo sporej aktywności tej kobietki na moim blogu. Cóż to czasami jeden film potrafi zrobić z człowiekiem? 

Film: Coco Chanel reż.Anne Fontaine

12 komentarzy:

  1. Nie słyszałam o tym filmie, ale w sumie mogłabym obejrzeć, skoro jest taki dobry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dobry. Naprawdę fajnie się go ogląda :D

      Usuń
  2. Oglądałam! Co więcej - kilkakrotnie! :) Bardzo mi się podobała Tautou w tej roli... Niedawno tez czytałam coś na kształt biografii Coco i wiem jedno - łatwego życia to zdecydowanie nie miała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miała, ale z drugiej strony dzięki temu osiągnęła to co osiągnęła, a my teraz możemy ją podziwiać i się nią fascynować:D

      Usuń
  3. W głównej roli jedna z moich ulubionych aktorek. Poznałam ją dzięki filmu 'Amelia'. Z jej powodu chętnie bym obejrzała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amelia to cudowny film! A Tatou jest świetna :D

      Usuń
  4. Oglądałam i bardzo dobrze wspominam ten seans :) Może jeszcze go powtórzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też czuję, że do niego powrócę! :D

      Usuń
  5. Również lubię francuskie kino :) Widziałam ten film dawno temu, chętnie obejrzę ponownie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Francuskie kino ma dla mnie pewny czar i urok :D

      Usuń
  6. Słyszałam dużo, ale nie wiedziałam, że główną rolę ma tu moja ulubiona aktorka :) No, no :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony mi czas i jeszcze bardziej dziękuję za komentarz, jaki napisałeś.